همزمان با روز صنعت دفاعي صورت گرفت؛
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
همزمان با روز صنعت دفاعي صورت گرفت؛
نوشته شده در 2 شهريور 1391
بازدید : 1107
نویسنده : آرمان حسيني

همزمان با روز ملي صنعت دفاعي و با حضور رييس جمهور، از 6 دستاورد پيشرفته صنعت دفاعي کشور رونمايي شد.


* رونمايي از دستاوردهاي پيشرفته صنعت دفاعي کشور با حضور رييس جمهور
* بازديد دکتر احمدي نژاد از نمايشگاه دستاوردهاي صنعت دفاعي کشور

همزمان با روز ملي صنعت دفاعي و با حضور رييس جمهور، از 6 دستاورد پيشرفته صنعت دفاعي کشور رونمايي شد.

شناسه خبر: 40719 - 

سه‌شنبه 31 مرداد 1391 - 08:40

  -  محمدسعید نجفی مقدم

ارتقاي نسل چهارم موشك فاتح 110، موتور دريايي بنيان 4 ، آزمايشگاه پرنده آرميتا، خودروي تاكتيكي ارس، خمپاره انداز وفا و سامانه جهت ياب و شنود شاهد، شش دستاوردپيشرفته وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است كه صبح امروز(سه شنبه)، همزمان با روز ملي صنعت دفاعي با حضور دکتر محمود احمدي نژاد رونمايي شد.

**موشک فاتح 110

موشك فاتح 110 از دقيق ترين و پيشرفته ترين موشك هاي بالستيك زمين به زمين با سوخت جامد مركب است كه طي دهه اخير نقشي موثر در ارتقاي توان دفاعي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران داشته است که باتوجه به نيازمنديهاي نيروهاي مسلح و بخصوص موضوع پر اهميت دقت اصابت ، نسل هاي مختلف از اين موشك با ويژگيهاي خاص طراحي و به توليد انبوه رسيده است.

پس از آزمايش موفق نسل چهارم ، ارتقاي اين نسل از موشك فاتح 110 به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح طراحي و ساخته شده كه نسبت به نسل هاي قبل داراي قابليت هاي زير است.

قدرت نقطه زني در هر شرايط اب و هوايي با استفاده از جديدترين فناوري سيستم هاي ناوبري، افزايش طول عمر موشک، افزايش زمان استقرار موشك مسلح برروي سكوي پرتاب و جهت شليك به موقوع به سوي اهداف دشمن، كاهش زمان تست هاي قبل از پرتاب و حين پرتاب و كاهش زمان ترك موضوع پرتاب و عدم نياز به بازديدهاي دوره اي كوتاه مدت از ويژگي هاي بارز موشك فاتح 110 است.

**موتور دريايي بنيان 4

موتور دريايي بنيان 4 در تداوم اقدامات راهبردي سازمان صنايع درياي وزارت دفاع و متخصصان مجرب و كار آزموده صنايع دريايي وزارت دفاع براي تكميل زنجيره توانمنديهاي طراحي و ساخت شناورها با قابليت هاي و توانمندي هاي جديد ساخته شده و با تعداد 16 سيلندر و با قدرت اسمي پنج هزار اسب بخار و 18تن وزن روي شناورهاي بزرگ نظامي نصب مي شود.

توليد بومي اين موتور گامي بلندي در خود كفايي توليد موتورهاي دريايي به شمار مي رود و در ارتقاي توان عملياتي نيروي دريايي راهبردي جمهوري اسلامي ايران و توسعه صنايع دريايي اين كشور نقش بسزايي دارد.

** آزمايشگاه پرنده آرميتا

پروژه سكوي تست هاي پروازي يا همان آزمايشگاه پرنده آرميتا با هدف آزمايش سامانه هاي هوايي در شرايط واقعي پرواز با استفاده از هواپيماهاي در اختيار آغاز شد و در گام اول با انجام محاسبات طراحي كابين يك هواپيمابر روي دم هواپيما نصب شد.

نصب انواع موتورهاي هواپيمابر روي اين سكو و انجام تست هاي عملكرد موتور در شرايط واقعي پرواز كه امكان انجام آنها در آزمايشگاه هاي زميني امكان پذير نيست از دستاوردهاي اين پروژه است.

همچنين نصب بخش يا تمامي بدنه هواپيماي جت آموزشي روي اين سكو و انجام بخشي از آزمايش هاي آيروديناميك و ورودي موتورها در حالت موتور روشن و خاموش از ديگر نتايجي است كه طراحي آزمايشگاه پرنده آرميتا حاصل شده است.

**خودرو تاكتيكي ارس

اين خودرو تاكتيكي 3.4 تن فرماندهي، با توان 133 اسب بخار، با دو كابين يكپارچه به عنوان خودرو حامل فرماندهان ، خودرو هجومي، خودرو پشت خاكريز قابليت استفاده در مناطق عملياتي، سعب العبور و شهري را دارد.

**خمپاره انداز وفا

سامانه خمپاره انداز بردبلند وفا خمپاره اندازي است كه در برد توپخانه هاي معمولي اجراي آتش مي كند و از عالي ترين سطح خمپاره اندازها در دنيا به شمار مي رود.

افزايش قدرت سرجنگي به ميزان 2 تا 3 برابر خمپاره‌هاي معمول، عمر بالاي مهمات نسبت به گلوله‌هاي موشکي، پراکندگي کمتر نسبت به گلوله‌هاي موشکي، قابليت حمل به صورت خود کششي و نواخت تير 5 تا 8 گلوله در دقيقه از مشخصات و ويژگي هاي اين سامانه است.

** سامانه جهت ياب و شنود شاهد

اين سامانه پويش سيگنالي و جهت يابي در باندهاVHF وUHF مدلاسيون هاي مختلف را در فاصله زمان بسيار كم انجام مي دهد.

سامانه شاهد قادر است سينگال هاي ثابت، آنالوگ و جهت فوقاني را تشخيص داده و مورد پردازش قرار دهد و امكان شنود چندين كانال را به طور همزمان دارد.

همچنين رييس جمهور در حاشيه اين مراسم از نمايشگاه دستاوردهاي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز بازديد کرد.

در اين نمايشگاه آخرين دستاوردهاي صنايع دفاعي کشور در حوزه صنايع هوايي، صنايع دريايي و همچنين صنايع الکترونيک به نمايش درآمده است.

شناسه خبر: 40719  

- دیدارهای داخلی






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: